[NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

Pour parler des jeux d'arcade ou du genre arcade (baston, beat, shoots, puzzle...) sortis ou non en arcade, anciens ou récents, ainsi que de l'actualité arcade.
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ludotaku
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#26 Message par ludotaku »

Ce jeu me fait penser à tous ces produits de Lidl, ça essaye de ressembler à une marque, on pourrait s'y méprendre de loin mais c'est comme le Nutella, seulement le vrai est bon.

On voit dans la vidéo que les devs ont compris une partie de ce qui est bien dans les Slug mais pas tout, les animations, par exemple, manquent clairement de punch et sont hyper fades par rapport au modèle...

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Omega Kyo
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#27 Message par Omega Kyo »

perso , j'adore les productions NGDEV team. leurs réalisations sont vraiment léchées pour de si petite boite pro^^
Leur zik depuis la video 3 est à la hauteur de leur précedente ^rpduction et on sent l'amour mis dans ce projet pixel art ^^
il manque juste un humour plus marqué dans le chara design pour être parfait mais toute le monde ne peut être metal slug

hate d'y jouer dans ma vieille néo :P
the dream match will never die....

Rastan
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#28 Message par Rastan »

Je resterai fidèle à la série Metal Slug. Je ne comprends pas trop pourquoi le wagon avec les tourelles à 1'10 envoie toujours des boulettes alors qu'il est détruit... Eh puis le coup de la tête décapitée du perso quand il meurt, je trouve ça un peu bizarre. J'ai l'impression de revoir le vieux jeu Barbarians sur Amstrad CPC...

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Viss
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#29 Message par Viss »

Y’a du talent dans cette boite, il manque juste du bon gout.

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John46
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#30 Message par John46 »

Viss a écrit : il manque juste du bon gout.
bah c'est allemand
RainMakeR a écrit : 17 déc. 2023, 14:40 Sega Rally j'ai jamais reussi a drifter

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Maskman
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#31 Message par Maskman »

[NGDEV] Kraut Buster MVS Release

Dear customers,

finally after years of hard work and a lot of patience from you guys we are ready to release Kraut Buster.

Warnung! Ueberlangertext! Warnung!

Kraut Buster is our love letter to the NEOGEO and a fulfillment of the dream of making a World War 2 themed technicolor styled pixel art run'n'gun.
It's art direction and designs were inspired by old war movies, Hogan's Heroes and Indy III.

When you play the game you will see the game is quite German in design and maybe humor? Yes German humor .

Kraut Buster evolved and changed a lot over the years and became a different and better game.
We hope you guys feel the same and think it was worth the wait.

--------------------------------------------------------

New moves

We added a lot of new moves and more modern controls to the game:

Ground slide move and air dash.
You can dash both on ground and air.
The slide/dash makes you shortly invincible against most projectiles (except stuff that explodes/fire/acid).
Mastering this move is very important to survive maniac-ish amounts of bullets and enemies in later missions.

With the new weapon position lock you can walk around while your weapon is in an arrested position.
It's very useful against air enemies and bosses. Advanced players also can use it against enemies that are below.

A drop down feature allows dropping down ledges to quickly get closer to enemies below or to get treasures.

Different grenade throwing speeds/modes and in C-mode you can adjust the grenade throwing angle to a small degree
If you hold the grenade button it automatically throws up to 3 grenades in a short succession.

You can shoot directly in 8 directions and with spraying/swaying the Maschienenpistole can do 16 directions.
Players can hold up to 2 weapons and switch among them.

Rapid prison shank style stab move for bigger humanoid enemies like "Gas Gerd", "Lurchmutant", "Zwergritter", "Heisse Helga", "Herrin Peitsche", "Wein Werner", "Ueberritter Ausf. S" and "Ueberritter Ausf. G"

Masks can upgrade the knife attacks to a super knife and Katana knife attack. Those do more damage and can penetrate multiple enemies.

Speaking about masks:

Masks can add combinations of abilities like:

- 1 hit shield
- weaponized chick sidekicks
- more shot power
- different grenades
- super knife
- killer slide
- higher jumps
- floating in air
- faster jump and run speed
- faster combo build up
- lower/higher difficulty and personal challenges
- negative effects like increased ammo usage in trade for power

Maybe you can already guess from the above information that Kraut Buster plays purposefully quite different to the MS games.
We used a more direct control approach known from the gorgeous Contra series.
The player always has immediate control of the characters. There are no transition animations that get spooled off.
Most actions are instant, like switching direction/jumping. Other are very fast like stabbing/ducking and grenade throwing.
Those differences above and the 60 fps give Kraut Buster quite a different feel, especially in C-mode.

However for people preferring the old and reduced controls of the MS games we offer a lot of customization options.
Using the "old style" controls makes the game unnecessary more difficult though.

The game requires 4 buttons per player 1L4B / 2L8B.

--------------------------------------------------------

Game modes:

T-mode

T-mode is similar to the MS games.
It's slower and more tactical. It's best played by slowly advancing and has lots of forced stops.
Only a reduced set of missions need to be played to keep the game time below 40 minutes.
Missions can be selected in the mission map screen. The 2nd mission for selection is always longer than the first.
Ammunition is limited in this mode, but a bigger variety of weapons are available for pickup.

C-mode

C-mode is similar to the 90s Contra (III/HC) games.
It's faster, brutal and relentless.
You need to blast yourself through all missions in one go.
There are no masks, no knives, no hidden treasures and no chicks.
The game flow is less guided in this mode and you have more control over your own pace. This also means you need to do more enemy crowd control yourself as the engine can pump out quite a lot of enemies.
But you have unlimited ammunition, an extra extend and you throw 3-way grenades! (The 3-way grenades can be slightly aimed)

There is a fast kill (quickkill) system in place that grants scoring bonuses.

--------------------------------------------------------

Difficulties:

3 ranks are available: bronze, silver and gold

Bronze is the lowest but is still quite challenging.
We recommend starting with that one to get acquainted with this game. Before you play the real game with the silver rank.
The higher the rank the better the enemy AI gets, the more bullets and enemies will be there. Bigger enemies may have additional attacks and more energy.

--------------------------------------------------------

Scoring:

This game features a complex risk and reward based scoring system.

Factors are:
- current combo meter
- the amount of bigger enemies on screen
- T-mode: the amount of rescued birds in your pocket
- C-mode: the amount of fast kill treasures in your pocket
- difficulty/rank

To raise the combo meter destroy a lot of enemies in a short succession.
Some enemies and some attacks give more boost than others.

If your combo meter is very high you are in Baerzerker mode for maximum bonuses.

T-mode: collecting all treasures of a set grants additional bonuses

--------------------------------------------------------

Customization options (just a short excerpt):

Like on modern JAMMA hardware, settings and high scores are stored directly on the cartridge in an EEPROM.
To access the settings hold the start button at booting (can be configured on MVS at soft DIPs).

[Gameplay Menu]

- Auto Weapon Switch Pickup [on]

Automatically tries to select a slot for the new weapon. E.g. if you have an empty slot the new weapon always is put there.
If you pick up the same weapon it sums up ammo instead of putting it in a new slot.

- Auto Weapon Switch Empty [on]

If you current weapon is empty, it switches to the other weapon slot.

- Slide Move [on]

- Weapon Lock [on]
Activates weapon lock mode. It locks the weapon in aiming position.

- Movement and Weapon Lock [on]
Allows the player to move forward/backward (moonwalk), jump etc. while retaining the weapon aim
If off, the player's position is fixed

- Allow Turning in Air [on]

Allows the player to quickly turn the direction while jumping/shooting.

- Simplified Air Dash [on]

Allows doing the air dash with just pressing the slide button instead of needing to press slide+down+direction

- Masks [on]

We highly recommend to leave everything on and embrace the new play style.

[Operator Menu]

- Reduce Sprite Flicker [++ ]

As Kraut Buster has a lot more sprites, multi layering techniques and at times background layers than similar games on NEOGEO, it has a higher risk of slowdown and sprite flicker.
To keep sprite flicker and slowdown in check we introduced some simple 16 bit "AI" that decides on the fly to take measurements to reduce sprite flickering and slowdown. It's aggressiveness can be configured to some extend.
Some examples are that dead bodies have a tendency to fall out of the game area or get otherwise disposed off ASAP.

In favor of 60 fps we also needed to pass on having dynamic sprite depth sorting.
This sometimes results in small sprite priority irregularities.
As the NEOGEO hardware does not have sprite priority flags and with the huge amount of sprites we use, it would have been impossible to hold the 60fps goal otherwise.

The game is optimized around the single player mode. The 2 player mode will increase anti flicker and slowdown measurements more aggressively.

- Force 60hz Transparency [off]

Forces 16 bit style 60hz flicker fake transparency on all explosions. This reduces risk of sprite flickering greatly. Works best on arcade and consumer CRTs due to their after glow.

[Customizer Menu]

- Controls (buttons)
- Name Entry (set a default name)

- Character Design John
- Character Design Jack
- Character Design Valeria

Set colors of the characters (cloth, skin, etc.)

[Cheats]

The game comes with a variety of built in cheat modes.
Use at your own discretion. Score saving is disabled in that mode. The score font turns yellow as a cheat indicator.

Unlimited credits are supported in home mode, you can add them with the select button.

--------------------------------------------------------

Note to arcade operators:
Like all our NEOGEO games Kraut Buster was developed for private home use.
Make sure to read the included legal disclaimer and install on location at your own risk.

--------------------------------------------------------

MEGS count:

+512 MEGS for pixel art
+256 MEGS for music and sound fx
+ 40 MEGS for code and data
------
=808 MEGS

As a small surprise Kraut Buster MVS kits come with a high quality mini marquee foil for the lightbox panel of your BigRed or MVS-U.

To build and ship all units it takes about 2-3 weeks from now on. In the first 4-5 days we build and then ship the Shockbox LE and after that all normal MVS kits.
The shop system will automatically send out emails and you can also log in the shop and see the current status of your orders there.

Pictures of the Shockbox MVS LE can be found on our website and pictures of the MVS Kit in the shop.

Once all MVS units are shipped we start working on the AES version of the 2.0 PCBs so they are ready when the software side is final too.
This will take a couple of months.

>>> If you moved since your MVS order please let us know your current address. <<<

Thanks for staying with us over the years and letting us create our dream NEOGEO game!
Without you that wouldn't have been possible...

Small glimpse in the future:

The Kraut Buster pixel artists finished their work on our first exclusive(?) Switch handheld game and already moved on to our next pixel art NEOGEO+arcade game.
While Kraut Buster was made the render gfx team worked on a couple of Shmups, that will be revealed and released over the next 2 years.
We also expect to expand the team further in the next year(s) and maybe add a new hardware platform to our portfolio.

Happy holidays and a new year,
NGDEV
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#32 Message par Maskman »

purchase.
MVS LE->MVS RE->(waiting for final software update)->AES CE->AES RE
To be kept informed about this item you can join the shop newsletter, follow us on Twitter or Facebook.

Kraut Buster MVS Gamecenter Kit

KRAUT BUSTER is an action Run'n'Gun shooting game made for the 16 bit system NEO GEO.

Game features (exact details are subject to change):


Several long stages with varied and changing settings
8 end bosses and several sub bosses
Mask feature: Wear different masks to change your characters abilities, your weapons, change your surroundings and enemy behaviors.
2 player simultaneous mode. CO-OP: players can interact with each other.
8-way: Allows to shoot in 8 directions
Swaying: Some weapons allow 16-direction by swaying with the joystick
Switch weapons: quick tap 'D' to switch between weapon I and II
Grenade hold: Hold joystick in direction to throw grenades more far
Grenade auto throw: Hold 'C' button to throw multiple grenades
Ledge drop: Use the terrain and obstacles to your advantage
Weapon lock: Arrest your weapon in position while moving
Ground slide and air dash: slide/dash through some bullets
Rapid prison shank style stab move: quickly multi stab big enemies
3-way grenades in C-mode: throw a pack of 3 grenades slightly aimed
Chain based scoring system to provide a long term challenge
C-mode: fast kill bonus scoring system
Multiple heights/ways platforming for more ways to play the game
2 game modes "T-mode" and "C-mode"
3 difficulties (bronze/silver/gold)
Arcade perfect playtime of approx. 40-60 minutes per run (normal route)
Bloodpumping arcade soundtrack
60FPS/60Hz twice as fluid, twice as responsive, zero the lag
Horizontal Run'n'Gun game

Graphics:

- Beautiful handcrafted true 16-bit pixel art
- large panoramic backgrounds with up to 9000px lenght with a lot of parallax elements
- big bosses
- tons of animation, little details and pixel love

Hardware Specs (MVS)

808 MEGS
Digitized stereo soundtrack
Arcade / coin-op support
In-system software updates via microSDCard
Custom made PCBs
Custom made cartridge shell

Kit content:

1x MVS cartridge of Kraut Buster
1x Black ABS plastic shell (imperfections/Made in China)
1x Long instruction paper
1x Marquee
1x Light box foil mini marquee
1x Game DIP settings
1x Cardboard box with sticker
1x Antistatic bubble wrap bag for cartridge
Holographic serial number sticker
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#33 Message par Nomax »

Voilà, j'ai reçu mon exemplaire il y a 2 jours! Voici l'unboxing pour ceux que ça intéresse:



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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#34 Message par Pierrot »

Sympa.
Pour parler au gamer de 10 ans qui sommeil en nous, on aurait surtout voulu savoir "Alors c'est bien ?" :-D

Avec une petit avis, même si t'a dosé 10 minutes.
John faisant du pixel Art avec ses mots aka MOTW2 en 2D. Jean stage:
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#35 Message par GameOver »

Non, on veut un gros avis une fois que tu auras dosé 10 heures :wink:

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#36 Message par Pierrot »

Aussi. C'est pas incompatible.

Ce que je veux dire, c'est qu'une petite phrase enthousiaste d'un nouveau jeu arcade genre "putain c'est magnifique!" même si deux jours après et "dix heures" de jeu plus tard dire "je me suis enflammé..."

Bon j'avoue, je trouve les unboxing complément sans intérêt. Personnellement.
John faisant du pixel Art avec ses mots aka MOTW2 en 2D. Jean stage:
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#37 Message par GameOver »

Clair, je me demande aussi ce qu’il vaut ce jeu ! Croisons les doigts, ce serait cool un hit mvs de plus !

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#38 Message par John46 »

du longplay

RainMakeR a écrit : 17 déc. 2023, 14:40 Sega Rally j'ai jamais reussi a drifter

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#39 Message par Pierrot »

Merci du partage bel Apollon.

Putain c'est un pur copié/collé, y a strictement rien que je n'ai vu, qui me ferait jouer à ça plutot qu'un MS :?
John faisant du pixel Art avec ses mots aka MOTW2 en 2D. Jean stage:
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#40 Message par popnmusic »

moi je trouve qu'il y a trop de papier qu'on sait plus quoi en foutre.. autant quand ca rentre ds la boite je dis pas mais la cest juste des trucs sans interet...

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#41 Message par Papaya »

J'ai matté les 2 premiers stages. Impressionnant pour du homebrew. Certes ça n'a pas l'air aussi parfait qu'un Metal Slug mais ça ressemble à un vrai bon jeu arcade et non à un jeu flash comme beaucoup de jeux 2D indépendant.

Je pense que ce n'est pas forcément bon de trop le comparer à Metal Slug. C'est comme à l'époque où il n'y avait pas un jeu de baston qui n'était pas comparé à Steet Fighter 2!

J'espère vraiment une sortie console Switch/PS4/One car mettre 400€ dans une cartouche amateur ouch !

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#42 Message par APPLE//C »

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#43 Message par zouzzz »

Je t'en prie :-).
Je continue le debug pour que les futurs possesseurs AES aient le meilleur jeu possible. (trop sympa la zouzzzette hein)
Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#44 Message par Pierrot »

Merci !

Et contant de mettre trompé sur impression de copié/collé de MS sans valeur ajoutée, on lorgne donc plus sur "contra" niveau rythme/feeling.
C'est cool ça !
John faisant du pixel Art avec ses mots aka MOTW2 en 2D. Jean stage:
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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#45 Message par zouzzz »

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Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#46 Message par zouzzz »

Je ne sais pas s'il y a des possesseurs du jeu sur ce forum mais je tente ma chance.

J'ai ajouté une dizaine de "safe-points" à ma review. Il y en a bien sur d'autres mais je n'ai pas encore fait les captures d'écran pour les étayer.
Si vous en connaissez n'hésitez-pas à les donner.
Même sans photo/vidéo, je peux m'en charger.

Merci.
Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#47 Message par Maskman »

La review en Anglais :

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#48 Message par Papaya »

SVP besoin de conseils d'amateurs : ce Kraur Buster me fait vraiment envie. D'après vous je le choppe sur AES ou on peut espérer l'avoir sur un store en ligne (Switch espérance dans mon cas)?

Je me pose la question car en ce moment il y a une opportunité de le chopper sur le store officiel. Initiative à saluer d'ailleurs, sûrement dû aux bons retours de la version MVS mise à disposition il y a peu.

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#49 Message par zouzzz »

Il y a eu une rumeur sur une éventuelle sortie Switch, elle reste un "on dit".
Sinon le jeu devrait aussi sortir sur jamma, un jour.
Pour le moment la version la moins onéreuse est la version MVS nue à 399€.
Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

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Re: [NG-DEV-TEAM] Kraut Buster : Le nouveau Metal Slug !

#50 Message par GameOver »

Malheureusement, pour l'instant c'est bien trop cher pour moi, et je ne dois pas être le seul...

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