[échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

Vente de jeux et matériels pour bornes d'arcade.
Achetez et vendez tout ce qui se branche dans une borne.
Sale of games and equipment for arcade cabinets.
Buy and sell everything that can be connected to an arcade cabinet.
Message
Auteur
Avatar de l’utilisateur
popnmusic
stick de platine
Messages : 1751
Inscription : 06 mars 2007, 03:53
A remercié : 2 fois
A été remercié : 8 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#126 Message par popnmusic »

Mikonos a écrit : 19 sept. 2020, 19:08
popnmusic a écrit : 19 sept. 2020, 03:26 Bonjour et vous faites des overlay pour sega swing 4P?
Salut popnmusic!

Oui, j'ai ce panneau que vous m'avez demandé pendant longtemps. La restauration est à 50%.

Cordialement

"Swing Control Panel Overlay 4 Player" (SEGA) in restoration process by Zona Arcade and Mikonos.
Image
Bonjour Mikonos,
que signifie la restauration est a 50%? l'overlay n'est pas termine?
Y a t il un prix pour celui ci? en terme de materiel se rapproche t il de l'original (epaisseur)?

Merci
David

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#127 Message par Mikonos »

popnmusic a écrit : 21 sept. 2020, 00:21
Mikonos a écrit : 19 sept. 2020, 19:08
popnmusic a écrit : 19 sept. 2020, 03:26 Bonjour et vous faites des overlay pour sega swing 4P?
Salut popnmusic!

Oui, j'ai ce panneau que vous m'avez demandé pendant longtemps. La restauration est à 50%.

Cordialement

"Swing Control Panel Overlay 4 Player" (SEGA) in restoration process by Zona Arcade and Mikonos.
Image
Bonjour Mikonos,
que signifie la restauration est a 50%? l'overlay n'est pas termine?
Y a t il un prix pour celui ci? en terme de materiel se rapproche t il de l'original (epaisseur)?

Merci
David

Salut David!

Ces "fichiers numérisés" m'ont été transmis par un utilisateur français qui avait vu mon travail de restauration et qui me les a envoyés pour voir ce qu'il en pensait et si je pouvais le restaurer pour lui. Je restaure les décorations gratuitement, presque toujours et j'ai accepté de le faire. Lorsque j'ai restauré ce tableau de bord, l'utilisateur m'a dit qu'il allait faire quelque chose de "personnalisé" lui-même, alors j'ai laissé ce travail de restauration à mi-chemin. Mais je n'ai aucun problème à reprendre cette tâche.

En ce qui concerne ce que vous me demandez sur le support du panneau de contrôle, j'imagine que c'est une petite feuille de métal avec une feuille sur le dessus. Je commanderais pour imprimer le vinyle à coller sur la feuille métallique d'origine.

Finalement, il existe des stratifiés très résistants qui protègent très bien la décoration, ils sont appelés «stratifiés rugueux». Voici un exemple d'une impression vinyle récente.

"Guerrilla War Control Panel Overlay" printed in vinyl with rough protective lamination (photo 4).
Image

Plus de photos ici:

https://zonaarcade.forumcommunity.net/? ... y445703081


Il existe également un "stratifié brillant extra épais" et j'en ai un échantillon chez moi. Je dois le trouver et prendre une photo. C'est assez spectaculaire, mais c'est un peu plus cher que le "stratifié brillant normal". Vous pouvez également commander le vinyle à protéger par ce type de stratifié.



Cordialement
Dernière modification par Mikonos le 30 sept. 2020, 20:53, modifié 1 fois.
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
popnmusic
stick de platine
Messages : 1751
Inscription : 06 mars 2007, 03:53
A remercié : 2 fois
A été remercié : 8 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#128 Message par popnmusic »

Salut Mikonos,
merci de ta reponse, moi je souhaite avoir l'overlay le
plus proche de l'origine sans aucune modif. Par contre pr la qualite du support utilise je n'en ai pas la moindre idee... :?:
Ton travail est gratuit mais pas le support et l'impression du coup
combien me couterait un support de bonne qualite (pas brillant je ne suis pas tres fan) + impression?
Avec quelle colle il faut poser l'overlay? de la neoprene de base?

Merci

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#129 Message par Mikonos »

popnmusic a écrit : 22 sept. 2020, 00:51 Salut Mikonos,
merci de ta reponse, moi je souhaite avoir l'overlay le
plus proche de l'origine sans aucune modif. Par contre pr la qualite du support utilise je n'en ai pas la moindre idee... :?:
Ton travail est gratuit mais pas le support et l'impression du coup
combien me couterait un support de bonne qualite (pas brillant je ne suis pas tres fan) + impression?
Avec quelle colle il faut poser l'overlay? de la neoprene de base?

Merci
Tous les panneaux de contrôle d'arcade de remplacement ultérieurs ont remplacé le stratifié protecteur brillant par le stratifié rugueux.

Par exemple: j'avais moi-même entre les mains un remplacement SEGA original pour le panneau "Naomi Universal Cabinet" et la finition était rugueuse. J'ai été surpris mais j'ai compris qu'il en était ainsi car la finition brillante était beaucoup endommagée.

J'imagine que vous voulez du vinyle brut alors, non? Mais vous avez également l'option que je vous ai mentionnée à propos du protecteur épais brillant, qui est plus similaire à la finition d'origine de l'usine dans ces meubles d'arcade

Concernant le panneau de contrôle "Swing", vous savez que ce panneau est fini à l'encre argent métallique. Je ne peux pas faire cela parce que cela coûterait cher dans mon imprimerie habituelle. Je le remplacerais par une couleur grise.

Normalement, tous ceux qui restaurent des décorations demandent des impressions en vinyle, le vinyle est adhésif. Vous pouvez le coller sur votre panneau.


* Je recherche la pièce que j'ai à la maison en vinyle protégé par un vinyle épais brillant pour que vous puissiez voir la finition. Ce protecteur en vinyle est plus cher.

Cordialement
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#130 Message par Mikonos »

J'ai terminé!!!


"Point Blank Right Side Art" (NAMCO) arcade artworks restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Point Right Blank Side Art" (NAMCO) arcade artworks restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image

"Point Blank Left Side Art" (NAMCO) arcade artworks restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Point Left Blank Side Art" (NAMCO) arcade artworks restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Point Left Blank Side Art" (NAMCO) arcade artworks restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image


En relation:

- "Point Blank Side Arts" (NAMCO) arcade artworks before restoration here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 5#p1318525



Salutations à tous!
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#131 Message par Mikonos »

"Wonderboy Control Panel Overlay" and "Wonderboy Decal Stickers" (SEGA) reproduced by Mikonos for Zona Arcade.
Image

En esta fotografía del panel de control de "Wonderboy" podéis ver el detalle de las pegatinas de botones en plateado y de algunos elementos del fondo del panel.
Image

En relation:

- "WonderBoy Instructions Sticker" (SEGA) arcade artwork restoration for bezel or CPO. By Mikonos here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 0#p1319840


- "Wonderboy Marquee" (SEGA) arcade artwork restored by Zona Arcade & Mikonos

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 4#p1318864


- "Wonder Boy Marquee" (SEGA) reproduction printed in backlite here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 9#p1324519



-----------------------------------------



"Tiger Heli Side Arts" printed in vinyl with gloss protective lamination (photo 1).
Image

"Tiger Heli Side Arts" printed in vinyl with gloss protective lamination (photo 2).
Image

En relation:

- "Tiger Heli Side Art" (ROMSTAR). Restored Zona Arcade & Mikonos hee:

http://www.ukvac.com/forum/restored-arc ... ml#1010613



------------------------------------



The King of Dragons Marquee" (Romstar) Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

The King Dragons Marquee" (Romstar) restoration samples in detail. By Mikonos & Zona Arcade.
Image



------------------------------------



Original "The Typing of the Dead Marquee" (SEGA) for to digitalize and restore in Zona Arcade (photo 1).
Image

Original "The Typing of the Dead Marquee" (SEGA) for to digitalize and restore in Zona Arcade (photo 2).
Image



------------------------------------



"Astro City Control Panel Overlay" (SEGA) scanned at 300 dpi and restored by Mikonos (Zona Arcade). 100% accuracy!
Image

Before - After in "Astro City Control Panel Overlay" (SEGA) scanned at 300 dpi and restored by Mikonos (Zona Arcade). 100% accuracy!
Image




------------------------------------


"New Net City Marquee" reproduction print process in backlite with real chrome details. By Mikonos & Zona Arcade.
Image

"New Net City Marquee" (SEGA) reproductions printed in HQ backlite with chrome logo details like original (photo 1).
Image

"New Net City Marquee" (SEGA) reproductions printed in HQ backlite with chrome logo details like original (photo 2).
Image

"New Net City Marquee" (SEGA) reproductions printed in HQ backlite with chrome logo details like original (photo 3).
Image

En relation:

- "New Net City Display Card Space - Marquee" (SEGA) scanned and Restored Zona Arcade & Mikonos here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 6#p1318626


- “New Net City Left Side Arts Decal” (SEGA) scanned and restored at 600 dpi by Mikonos & Zona Arcade here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 1#p1318541


- "New Net City Side Arts" (SEGA) arcade artworks printed in chrome vinyl with extra glossy protective lamination here:

https://www.neo-arcadia.com/forum/viewt ... 6#p1319106
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#132 Message par Mikonos »

"Egret Side Arts" (TAITO) restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative samples in "Egret Side Arts" (TAITO) restoration. All original pattern preserved. By Mikonos & Zona Arcade.
Image


En relation:

- Original "Egret II Side Arts" (TATIO) for to digitize, restore and reproduce by Zona Arcade - Mikonos here:

viewtopic.php?p=1323601#p1323601


-----------------------------------------


"Virtua Striker 3 Instructon Sheet (jap)" (SEGA). Scanned at 600 dpi and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Virtua Striker 3 Instructon Sheet (jap)" (SEGA). Scanned at 600 dpi and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


En relation:

- Original "Virtua Striker 3 Instruction Sheet (fr)" (SEGA) arcade artworks for to scan and to restore by Zona Arcade & Mikonos here:

viewtopic.php?p=1320323#p1320323


-----------------------------------------


"Fork Here Sticker" for arcade SEGA cabinets. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image


-----------------------------------------


"Sega Rally 2 Right Side Art" printed in vinyl with gloss lamination and precut (photo 1).
Image

"Sega Rally 2 Right Side Art" printed in vinyl with gloss lamination and precut (photo 2).
Image

"Sega Rally 2 Left Side Art" printed in vinyl with gloss lamination and precut (photo 1).
Image

"Sega Rally 2 Left Side Art" printed in vinyl with gloss lamination and precut (photo 2).
Image


En relation:

- Arcade artwork "Sega Rally 2 Side Arts Decal" (SEGA) scanned and restored by Zona Arcade & Mikonos.

viewtopic.php?p=1318624#p1318624


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) for arcade cockpit cabinet. Restored by Zona Arcade & Mikonos here:

viewtopic.php?p=1320000#p1320000


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) printed in vinyl with gloss protective lamination here

viewtopic.php?p=1324164#p1324164


-----------------------------------------


"Astro City Right Side art". Real artwork scanned at 600 dpi and restored a by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Astro City Right Side art". Real artwork scanned at 600 dpi and restored a by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Real "Astro City Left Side Art". Restored By Mikonos for Zona Arcade
Image


-----------------------------------------


"Initial D Side Art Right" (SEGA) restored By Mikonos.
Image

Arcade Artwork details of "Initial D Side Art Right" restored. Mikonos.
Image

Details of "Initial D Side Art Right" restored with diecut line (vector). Mikonos.
Image

Arcade artwork "Initial D side art" (left) en proceso de restauración. Por Mikonos.
Image

Detalle arcade artwork "Initial D side art" (left) en proceso de restauración. Por Mikonos.
Image

"Initial D Side Art" (left) comparativa sampla a sample del antes y el después. Por Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#133 Message par Mikonos »

"Net City Instruction Space" (SEGA). Original generic arcade artwork for Net City Cabinet. Restored Mikonos & Zona Arcade.
Image


En relation:

- "Net City Generic Marquee - Display Card Space" (SEGA). Restored Mikonos & Zona Arcade here:

viewtopic.php?p=1318627#p1318627



"Guerrilla War Side Arts" (SNK) arcade artwork restored by Mikonos.
Image

Comparative samples in "Guerrilla War Side Arts" (SNK) arcade artwork restored by Mikonos.
Image



"Cadillacs and Dinosaurs Marquee" (CAPCOM) restored by Mikonos & Zona Arcade".
Image

Details in "Cadillacs and Dinosaurs Marquee" (CAPCOM) restored by Mikonos & Zona Arcade".
Image



Original "Virtua Fighters 4 Final Tuned Marquee" (SEGA) for to digitalize and restore in Zona Arcade.
Image

Original "Virtua Fighters 4 Final Tuned Marquee" (SEGA) for to scan and to restore in Zona Arcade by Mikonos.
Image



Arte artwork "Sega Rally 2 Change Rear Decal Sticker" (deluxe version). Restored by Mikonos.
Image


En relation:


- Arcade artwork "Sega Rally 2 Side Arts Decal" (SEGA) scanned and restored by Zona Arcade & Mikonos.

viewtopic.php?p=1318624#p1318624


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) for arcade cockpit cabinet. Restored by Zona Arcade & Mikonos here:

viewtopic.php?p=1320000#p1320000


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) printed in vinyl with gloss protective lamination here

viewtopic.php?p=1324164#p1324164


- "Sega Rally 2 Side Arts" printed in vinyl with gloss lamination and precut here:

viewtopic.php?p=1328010#p1328010
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
zouzzz
stick de rhodium
Messages : 3370
Inscription : 15 avr. 2010, 09:34
A remercié : 51 fois
A été remercié : 20 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#134 Message par zouzzz »

Hello,

I'd like to make the 2 front panel marquees about my Astro City (plexiglas or not
..).

Image

( viewtopic.php?f=14&t=73105&p=1328559#p1328493 )

Can you help me?

Thanks.
Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#135 Message par Mikonos »

Bonjour zouzzz!

Voyons voir, j'ai un projet de préservation des décorations d'arcade et de flipper, en ce sens j'ai récupéré et restauré les décorations originales que vous indiquez. Vous pouvez les voir ci-dessous:


"Flat Square 29 Marquee" (SEGA). Arcade artwork for Astro City Cabinets and New Astro City Cabinets. Restored Zona Arcade Mikonos.
Image

Sample comparison in "Flat Square 29 Marquee" (SEGA) arcade artwork for Astro City Cabinets and New Astro City Cabinets. Restored Zona Arcade Mikonos.
Image


"Astro City Marquee" complete layout arcade artwork (SEGA). Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image

"Astro City Marquee" (SEGA) Precut detials with security distances. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image


Je peux commander les décorations imprimées sur rétroéclairé, mais pour le moment, je ne peux pas me laisser aller à la recherche d'une entreprise qui fabrique les plastiques d'origine pour moi, car il est même nécessaire de les plier.


Salutations
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
zouzzz
stick de rhodium
Messages : 3370
Inscription : 15 avr. 2010, 09:34
A remercié : 51 fois
A été remercié : 20 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#136 Message par zouzzz »

Salut et merci de ta réponse,
Visuellement ça a l'air être tip-hop !
Mikonos a écrit : 26 oct. 2020, 10:19Je peux commander les décorations imprimées sur rétroéclairé, mais pour le moment, je ne peux pas me laisser aller à la recherche d'une entreprise qui fabrique les plastiques d'origine pour moi, car il est même nécessaire de les plier.
Le pliage (ou plutôt le cintrage) n'est pas vraiment nécessaire. Ce sont les bandes autocollantes aidées des deux vis d'assemblage qui assurent ce cintrage "naturel".
J'ai trouvé une entreprise qui fait des impressions et découpes sur plexiglas, je lui ai envoyé un e-mail il y a quelques jours, je suis en attente de réponse.
Font chier ces écolos à dire ce qu'on ne veut pas entendre.
Les scientifiques aussi font chier à confirmer leurs dires.

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#137 Message par Mikonos »

Eh bien, si vous le souhaitez, nous attendons que vous reproduisiez les plastiques et parliez après les décorations.

Salutations
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#138 Message par Mikonos »

Artwork arcade restaurado "Rygar Marquee" (Tecmo). By Mikonos.
Image

Comparative samples "Rygar Marquee" restoration by Mikonos and Zona Arcade.
Image



----------------------------------------------------------------------------------------


"Daytona USA Dashboard Sticker" (SEGA). Restored Mikonos & Zona arcade.
Image

Before-After in "Daytona USA Dashboard Sticker" (SEGA). Restored Mikonos & Zona arcade.
Image



----------------------------------------------------------------------------------------


"Virtua Golf Instruction Sheet" (Spanish) scanned and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Virtua Golf Instruction Sheet" (Spanish) scanned and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image



----------------------------------------------------------------------------------------


“Sega Rally 2 Upper Stickers - Q8 Oils, Michelin & Castrol Logos”. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


En relation:

- Arcade artwork "Sega Rally 2 Side Arts Decal" (SEGA) scanned and restored by Zona Arcade & Mikonos.

viewtopic.php?p=1318624#p1318624


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) for arcade cockpit cabinet. Restored by Zona Arcade & Mikonos here:

viewtopic.php?p=1320000#p1320000


- "Sega Rally 2 Bezel Sticker" (SEGA) printed in vinyl with gloss protective lamination here

viewtopic.php?p=1324164#p1324164


- "Sega Rally 2 Side Arts" printed in vinyl with gloss lamination and precut here:

viewtopic.php?p=1328010#p1328010



----------------------------------------------------------------------------------------


"Monkey Ball Marquee" (SEGA) scanned 600 dpi and restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details "Monkey Ball Marquee" (SEGA) scanned 600 dpi and restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image




----------------------------------------------------------------------------------------



"Tiger Heli Control Panel Overlay" (Romstar - Green 2). Restored by Mikonos and Zona Arcade.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] Arcade Artworks - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#139 Message par Mikonos »

Original "After Burner Side Art" scanned at 600 dpi by Mikonos.
Image

"After Burner Side Art" in restoration process. By Mikonos.
Image

"After Burner Side Art" in restoration process. By Mikonos.
Image

"After Burner Side Art" (Upright) in restoration process. By Mikonos.
Image

"After Burner Side Art" Scanned and restored by Mikonos for Zona Arcade. Dot patter texture in detail.
Image

"After Burner Left Side Art" (SEGA). Restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details in "After Burner Left Side Art" (SEGA) restoration. By Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details in "After Burner Left Side Art" (SEGA) restoration. By Zona Arcade & Mikonos.
Image


---------------------------------------------------------------


Cloning proceces to create surplus because precut in "After Burner Right Side Art" (Upright). By Mikonos.
Image

"After Burner Right Side Art" (SEGA) restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details in "After Burner Right Side Art" (SEGA) restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details in "After Burner Right Side Art" (SEGA) restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image


---------------------------------------------------------------


Miniatura arte arcade "Out Run Map" (SEGA). Restaurado por Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative samples in "Out Run Map" restoration. By Mikonos & Zona Arcade.
Image


---------------------------------------------------------------


"R-Type Side Art" (NINTENDO) arcade artwork. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details "R-Type Side Art" (NINTENDO) arcade artwork. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details "R-Type Side Art" (NINTENDO) arcade artwork. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image


---------------------------------------------------------------


Arcade Artwork “Street Fighter Bezel”. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in “Street Fighter Bezel” restoration. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


---------------------------------------------------------------


Miniatura artwork arcade "Solar Quest Control Panel Overlay" restaurado por Mikonos.
Image

Comparative samples "Before-After" in "Solar Quest CPO". By Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#140 Message par Mikonos »

"Sega Rally 2 Seat Number Decals 1, 2, 3 y 4" Deluxe Cokpit Version. Restored by Mikonos.
Image


------------------------------------------

"Final Fight Control Panel Overlay". Restored from original scan. By Mikonos & Zona Arcade.
Image

Arcade artwork details in "Final Fight Control Panel Overlay" restoration (CAPCOM). By Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------


Arte arcade original "Tetris Naomi Marquee" de SEGA para digitalizar y restaurar en Zona Arcade.
Image

Original "Tetris Naomi Marquee" de SEGA para digitalizar y restaurar en Zona Arcade..
Image


-------------------------------------------


"Star Wars Right Side Art" (ATARI) re-restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative samples in "Star Wars Right Side Art" (ATARI) re-restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------


"Status Logo Sticker" in STATUS 25 CANDY CABINETS (CAPCOM). Restored Mikonos
Image


En relation:

- "Osaka 570 Capcom Information Oval Chrome Sticker" (CAPCOM) - Periphery Sticker for Arcade Candy Cabinets. In Zona Arcade

viewtopic.php?p=1320352#p1320352


- "Capcom Status 返却ボ〝タ ン Main Return Button Sticker for CPO" (CAPCOM). Restored by Zona Arcade and Mikonos here:

viewtopic.php?p=1318544#p1318544


- "Capcom Status 返却ボ〝タ ン Return Button Metallic Periphery Sticker" (CAPCOM). Restored by Zona Arcade and Mikonos here:

viewtopic.php?p=1318568#p1318568


- "Capcom Status ¥100 Insert Coin Label Sticker for CPO" (CAPCOM). Restored by Zona Arcade and Mikonos here:

viewtopic.php?p=1318568#p1318568


- "Capcom Information Chrome Sticker OSAKA 570" (CAPCOM) printed in chrome vinyl with glossy protective lamination and precut (photo 1).

viewtopic.php?p=1320745#p1320745


-------------------------------------------


Arcade artwork "Operation Wolf Right Side Art" (TAITO). Total restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative samples in "Operation Wolf Right Side Art" restoration by Mikonos & Zona Arcade.
Image

"Operation Wolf Left Side Art" (TAITO). Restored by Mikonos.
Image

Details in "Operation Wolf Left Side Art" (TAITO). Restored by Mikonos.
Image

Details in "Operation Wolf Left Side Art" (TAITO). Restored by Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#141 Message par Mikonos »

"Hyper Sport Right Side Art" (KONAMI) final restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparativa artwork arcade samples "Hyper Sport Side Art". Por Mikonos.
Image

"Hyper Sports Side Art Left" restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Hyper Sports Side Art Left" restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


------------------------------------------------------------------

"Guilty Gear XX Core Marquee" for Sega Naomi Cabinets scanned at 600 dpi and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

"Guilty Gear XX Core Naomi Marquee" scanned at 600 dpi and restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


------------------------------------------------------------------


"Rygar Control Panel Overlay" (TECMO) restored by Mikonos and Zona Arcade.
Image

"Rygar CPO" (TECMO) restoration details. By Mikonos and Zona Arcade.
Image


------------------------------------------------------------------


"Jail Break Side Art" scanned at 600 dpi and restored by Mikonos (Zona Arcade).
Image

"Jail Break Side Art" comparative samples in restoration by Mikonos (Zona Arcade).
Image


------------------------------------------------------------------

"Tiger Road Control Panel Overlay" (ROMSTAR) restored by Mikonos for Zona Arcade.
Image

Details in "Tiger Road Control Panel Overlay" (ROMSTAR) restoration by Mikonos for Zona Arcade.
Image


------------------------------------------------------------------


"Killer Instinct Marquee" (MIDWAY) arcade artwork scan file restored by Mikonos.
Image

"Killer Instinct Marquee" (MIDWAY) restoration by Mikonos for Zona Arcade.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#142 Message par Mikonos »

"Stunt Cycle Bezel" (ATARI) restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Details in "Stunt Cycle Bezel" (ATARI) restoration by Zona Arcade & Mikonos.
Image


-----------------------------------------------------------------------------


Arcade Artwork “Street Fighter Control Panel Overlay”. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in “Street Fighter CPO” restoration. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-----------------------------------------------------------------------------


"New Net City Instruction Space" Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

En relation:

- “New Net City Side Arts Decal” (SEGA) scanned and restored at 600 dpi by Mikonos & Zona Arcade here:

viewtopic.php?p=1318541#p1318541


- "New Net City Display Card Space - Marquee" (SEGA) scanned and Restored Zona Arcade & Mikonos here:

viewtopic.php?p=1318626#p1318626


En relation:

- "New Net City Side Arts" (SEGA) arcade artworks printed in chrome vinyl with extra glossy protective lamination here

viewtopic.php?p=1319106#p1319106


-----------------------------------------------------------------------------

"Tail Gunner 2 Cockpit Arcade Marquee" printed in vinyl with classical sand protectie lamination (photo 1).
Image

"Tail Gunner 2 Cockpit Arcade Marquee" printed in vinyl with classical sand protectie lamination (photo 2).
Image


Extra:

- "Tail Gunner 2 Cockpit Arcade Cabinet" - Backplate restored by Mikonos & Zona Arcade here:

viewtopic.php?p=1319774#p1319774


-----------------------------------------------------------------------------


"Final Fight Bezel" (CAPCOM) restored By Mikonos & Zona Arcade.
Image

Before After in "Final Fight Bezel" (CAPCOM) restoration. By Mikonos & Zona Arcade.
Image


-----------------------------------------------------------------------------

"Hook Marquee" (Irem) arcade artwork in restoration by Zona Arcade & Mikonos.
Image

Artwork arcade "Hook Marquee" in restoration progress by Mikonos.
Image

Arcade artwork "Hook Marquee" (IREM) scanned and restored by Mikonos for Zona Arcade.
[imghttp://imageshack.us/a/img832/7113/hookmarqueerestoredmiko.jpg][/img]

Compartive samples in "Hook Marquee" restoration (IREM). By Mikonos.
Image


Salutation
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#143 Message par Mikonos »

"Street Smart Control Panel Overlay" (SNK). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


--------------------------------------------------------------------


"Black Tiger Cpo Scans" (ROAMSTAR) assembling process. By Mikonos.
Image

Artwork "Black Tiger Control Panel Overlay" restuarado por Mikonos para Zona Arcade.
Image

Details in "Back Tiger Control Panel Overlay" (ROMSTAR) restoration. By Mikonos.
Image


--------------------------------------------------------------------


"Guerrilla War Marquee" (SNK) restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Guerrilla War Marquee" (SNK) arcade artwork scanned file by Mikonos.
Image


--------------------------------------------------------------------


"Golden Axe: The Revenge of Death Adder Marquee" restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative samples in restoration of "Golden Axe: The Revenge of Death Adder Marquee". Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


--------------------------------------------------------------------


"Alien Syndrome Side Art" (SEGA) arcade artwork property of Zona Arcade.
Image

Details in "Alien Syndrome Side Art" (SEGA) arcade artwork digital file property of Zona Arcade.
Image


Salutations
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#144 Message par Mikonos »

Arcade artwork "Ikari Warriors Bezel" (tradewest) restored by Mikonos for Zona Arcade site.
Image

Comparativa sample a sample "Ikari Warriors Bezel" (tradewest) restaurado por Mikonos para Zona Arcade site.
Image


------------------------------------------------------------------------


"Tekken 3 Marquee" scan para Candy Cabinet restaurado por Mikonos para el espacio Zona Arcade.
Image

Arcade Artwork "Tekken 3 Marquee" for Candy restored by Mikonos (Zona Arcade).
Image


------------------------------------------------------------------------


"Rush´n Attack Marquee" (KONAMI) printed in backlite (photo 1).
Image

"Rush´n Attack Marquee" (KONAMI) printed in backlite (photo 2).
Image


En relation:

- "Rush´n Attack Marquee" (KONAMI) restored by Mikonos & Zona Arcade here:

viewtopic.php?p=1320090#p1320090


------------------------------------------------------------------------


Original "Puyo Pop Fever Marquee" (SEGA) for to digitalize and restore for Zona Arcade (photo 1).
Image

Original "Puyo Pop Fever Marquee" (SEGA) for to digitalize and restore for Zona Arcade (photo 2).
Image


------------------------------------------------------------------------


"Ghouls´n Ghosts Side Art" (CAPCOM) restored by Mikonos for Zona Arcade Site.
Image

"Ghouls´n Ghosts Side Art" (CAPCOM) arcade artwork restoration comparative. Mikonos (Zona Arcade).
Image


------------------------------------------------------------------------


"Ghosts´n Goblins Side Art" (TAITO) in restoration process by Mikonos (Zona Arcade).
Image

"Ghosts´n Goblins Side Art" (TAITO) restored by Mikonos for Zona Arcade Site.
Image

Details in "Ghosts´n Goblins Side Art" (TAITO) restored by Mikonos for Zona Arcade Site.
Image


------------------------------------------------------------------------


"Choplifter Control panel Overlay" (SEGA) restored by Mikonos.
Image

"Choplifter Control panel Overlay" (SEGA) before-after arcade artwork restoration details. By Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#145 Message par Mikonos »

Serigraphy table "Exerion Side Art" acquired by Zona Arcade & Mikonos (photo 1).
Image

Serigraphy table "Exerion Side Art" acquired by Zona Arcade & Mikonos (photo 2).
Image


-------------------------------------------------------------


Artwork original "Virtua Tennis Naomi Marquee" adquirido para el espacio Web Zona Arcade.
Image

"Vitua Tennis Marquee" original arcade artwork for Naomi Universal Cabinet". Zona Arcade y Mikonos.
Image


-------------------------------------------------------------


Original "Out Run 2 Topper" artwork in foam coreboard (photo 1).
Image

"Out Run 2 Topper Marquee" artwork original realizado en carton pluma foto 2).
Image


-------------------------------------------------------------


"Vs Gradius Marquee" (Nintendo) restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details "Vs Gradius Marquee" (Nintendo) restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------------------------


"Tekken Tag Tornament CPO" restored for Zona Arcade. By Mikonos.
Image

Details in "Tekken Tag Tornament Control Panel Overlay" restored for Zona Arcade. By Mikonos.
Image


-------------------------------------------------------------


Arcade Artwork “Street Fighter Control Panel Overlay”. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in “Street Fighter CPO” restoration. Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------------------------


"Tail Gunner Side Art Right" (Cinematronics) restored By Mikonos and Zona Arcade.
Image

Comparative in restoration of "Tail Gunner Side Art Right" (Cinematronics). By Mikonos and Zona Arcade.
Image

Arcade artwork "Tail Gunner Left Side Art" (Cinematronics). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#146 Message par Mikonos »

Arte arcade "Lazarian Marquee" (Bally / Midway) restaurado por Mikonos.
Image

Aquí algunos ejemplos del estado original de "Lazarian Marquee" antes y después de la restauración.
Image


-------------------------------------------------------------


Arcade artwork "Out Run Cockpit Marquee" (SEGA). Restored for Zona Arcade por Mikonos.
Image

Comparative samples "Out Run Cockpit Topper". Restored by Mikonos.
Image


-------------------------------------------------------------


"Enduro Right Side Arts" (SEGA). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Comparative Before - After samples in "Enduro Right Side Arts" (SEGA). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

"Enduro Left Side Arts" (SEGA). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image

Details in "Enduro Left Side Arts" (SEGA). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------------------------


"Enduro SEGA Switch ON / OFF Sticker" cabinet position.
Image

"Enduro SEGA Switch ON / OFF Sticker". Restored Zona Arcade and Mikonos.
Image


-------------------------------------------------------------


"Net City Display Card Space" (Marquee) repro printed in backlite HQ (photo 1).
Image

"Net City Display Card Space" (Marquee) repro printed in backlite HQ (photo 2).
Image

En relation:

- "Net City Generic Marquee - Display Card Space" (SEGA). Restored Mikonos & Zona Arcade here:

viewtopic.php?p=1318627#p1318627


-------------------------------------------------------------

"Battle Lane Vol.5 Decal Stickers for Control Panel Overlay" (ROMSTAR). Restored by Mikonos & Zona Arcade.
Image


-------------------------------------------------------------


"Space Harrier Marquee" (SEGA) restored by Mikonos for Zona Arcade website.
Image

Before-After comparative "Space Harrier Marquee" (SEGA). Restored by Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#147 Message par Mikonos »

"Indoor Use Only Japan Sticker" for Capcom Status 25 Candy Cabinets. Restored Mikonos.
Image


---------------------------------------------


Original "Point Blank 2 Side Art" (NAMCO) for upright Cabinet property of Zona Arcade & Mikonos.
Image


---------------------------------------------


Original "Tekken 2 Basic Moves instructions Sticker" (NMACO) property of Zona Arcade.
Image


---------------------------------------------


"Status Cabinet Periphery Stickers" (CAPCOM) for arcade cabinet. For restoration and reproduction by Zona Arcade & Mikonos (photo 1).
Image


---------------------------------------------


"Capcom Status 18 - 25 Panel Stickers" (CAPCOM). Reproduced by Zona Arcade and Mikonos
Image


---------------------------------------------


"Daytona USA Back Seat Decal" (SEGA). Restored Mikonos.
Image

Details in "Daytona USA Back Seat Decal - Reoad Burning Action" (SEGA) scan file restored Mikonos.
Image

"Daytona Road Burning Action Seat Sticker" (SEGA) Restored Mikonos.
Image


---------------------------------------------


"Sky Shark Decal Stickers for Romstar Control Panel Overlay" (ROMSTAR) restored and reproduced by Mikonos. Ready for print!
Image


---------------------------------------------


Serigraphy table with "Exerion Side Art" acquired by Zona Arcade & Mikonos (photo 1).
Image

Serigraphy table "Exerion Side Art" acquired by Zona Arcade & Mikonos (photo 2).
Image


---------------------------------------------


Original "EXERION SIDE ART" (JALECO) propiedad del espacio Zona Arcade y adquirida dentro del proyecto "ARCADE RECOVERY".
Image


---------------------------------------------


"Street Smart Bezel" (SNK) arcade artwork restored by Mikonos.
Image

"Street Smart Bezel" (SNKÇ) arcade artwork comparison restored by Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

cheveuxlongs
stick de zinc
Messages : 468
Inscription : 30 avr. 2012, 07:13
A remercié : 43 fois
A été remercié : 3 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#148 Message par cheveuxlongs »

On en est où du panel sega city stp?

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#149 Message par Mikonos »

Original NOS "SLY SPY MARQUEE" (DATA EAST) arcade artwork property of Zona Arcade and Mikonos (photo 1).
Image

Original NOS "SLY SPY MARQUEE" (DATA EAST) arcade artwork property of Zona Arcade and Mikonos (photo 2).
Image



---------------------------------------------



Original "Virtua Tennis Marquee" (SEGA) for upright cabinet property of Mikonos & Zona Arcade.
Image



---------------------------------------------


"Sky Shark Decals sticker for Control Panel Overlay" (ROMSTAR) printed in vinyl with glossy protective lamination and precut (photo 1).
Image

"Sky Shark Decals sticker for Control Panel Overlay" (ROMSTAR) printed in vinyl with glossy protective lamination and precut (photo 2).
Image



---------------------------------------------



Original "Ghosts and Ghosts Control Panel" property of Zona Arcade (photo 1).
Image

Original "Ghosts and Ghosts Control Panel" property of Zona Arcade (photo 2).
Image



---------------------------------------------



"Virtua Fighter Characters Stiker for bezel" reproduced in vinyl with gloss protective lamination (photo 1).
Image

"Virtua Fighter Characters Stiker for bezel" reproduced in vinyl with gloss protective lamination (photo 2).
Image



---------------------------------------------



"Quartet Control Panel Overlay" (SEGA) in restoration process by Zona Arcade & Mikonos.
Image

"Quartet Control Panel Overlay" (SEGA) Restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image

"Quartet Control Panel Overlay" (SEGA) Restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image



---------------------------------------------



"Kaoru SEGA CO. Jasrac Sticker" (企圓 ' 樹]作 株式会社 セガ) restored by Zona Arcade & Mikonos.
Image



Japan Text: 企圓 ' 樹]作 株式会社 セガ
薫京都大團区羽田ー一2一ー2


Translation: Kaoru Sega Co., Ltd. Kaoru Sega Co., Ltd.
Área de la Universidad de Kyoto Haneda - 1 2 1 2
My Mail: midasororey@yahoo.es

Avatar de l’utilisateur
Mikonos
stick de bronze
Contact :
Messages : 176
Inscription : 26 mai 2020, 10:21
A remercié : 0
A été remercié : 2 fois

Re: [échange] ARCADE ARTWORKS - Une grande galerie d'art arcade restaurée ou en cours

#150 Message par Mikonos »

"Astro City Marquee" complete layout arcade artwork (SEGA). Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image

"Astro City Marquee" (SEGA) Precut detials with security distances. Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image



---------------------------------------------


Commando Marquee" (Data East). Restored Zona Arcade & Mikonos.
Image

Comparison samples in restoration of "Commando Marquee" (Data East). By Zona Arcade & Mikonos.
Image



---------------------------------------------



"Sky Shark Side Art" (ROMSTAR). Arcade artwork restored by Zona Arcade and Mikonos.
Image

Comparative samples in "Sky Shark Side Art" (ROMSTAR) arcade artwork. Restored by Zona Arcade and Mikonos.
Image



---------------------------------------------


"Arkanoid Decal Sticker for Control Panel Overlay" (Romstar). Arcade Artwork reproduced in vinyl with gloss lamination and precut (Mikonos & Zona Arcade).
Image

"Arkanoid Decal Sticker for CPO" (Romstar). Restored and reproduced in vinyl with gloss lamination and precut (Mikonos & Zona Arcade).
Image



---------------------------------------------



Original "Tekken 2 Basic Moves instructions Sticker" (NAMCO) property of Zona Arcade.
Image



---------------------------------------------



"Street Fighter Bezel" (CAPCOM) printed in vinyl with gloss protective lamination (photo 1).
Image

"Street Fighter Bezel" (CAPCOM) printed in vinyl with gloss protective lamination (photo 2).
Image



---------------------------------------------



Original "Virtua Tennis Side Art" (SEGA) for upright Arcade Cabinet property of Zona Arcade and Mikonos.
Image
My Mail: midasororey@yahoo.es

Répondre