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ENGINE (430cv / 500Nm)
2005 VIII MR Engine
Timing & Balance Belts done on fitting
TD Re-wheeled 70 Series 9 GT turbo supplied by NigelS
Gsc S1 cams
NGK Laser Iridium plugs
Ross sport upper & lower hard pipe kit
Ross sport intake pipe
K&N Air filter
Tial 50mm Bov (black)
Custom Battery re-location kit
Cusco manifold shield
Evo IX Plug Cover
Ralliart oil cap
Silkolene Pro S oil
EXHAUST
Mongoose full 3” system Inc front pipe & decat
FUELING
Walbro 255 in tank
Std Fpr modified to 3.5bar
Std IX 560cc injectors
MANAGEMENT
Evo 7 OEM ecu running latest tephra v7 rom
Mapped by Russ Paton
TRANSMISSION
Std 5 RS Lsd transfer box
Std 5 RS short 140mph gearbox
Std 5 RS rear diff
Exedy twin plate clutch
Silktrans oil
SUSPENSION
Proflex coilover 3 ways
Evo 5 GSR front strut brace
Ralliart rear strut brace
Std 5 RS alloy rear boot brace
Front chassis leg support brace
Geometry setup by STACK
WHEELS & TYRES
Revolution Millennium 18x8 et30
225/40/18 Yokohama AD048
BRAKES
AP Racing 6 pot front 362mm kit (new gen) red callipers
AP Racing 4 pot rear kit (new gen) red callipers inc grooved discs
AP 2500 pads all round
Good ridge hoses front & rear
Hydraulic handbrake
Master Cylinder AP RACING CP2623 Ø 14 mm 5/16" UNF 115 mm
INTERIOR
Sparco EVO 2 bucket seats
Evo IX GT rear seat
Full Ralliart mat set
Apexi AVCR boost controller
EXTERIOR
Standard RS bodywork apart from -
Ralliart replica black mud flap set
Colour coded door handles
Custom tint tail lamps
Volant à gauche pourtant... !
C'est une voiture attachante et très différente de toute la production avec un feeling moteur particulier et surtout un châssis parfaitement équilibré (répartition des masses 50/50) ; elle est très agile et facile à mener. Son système de 4 places est bien pensé, ce qu'il faut vérifier c'est son moteur qui demande forcément une réfection aux alentours des 100 000 kms, l'allumage et le catalyseur qui peut se boucher. Elle consomme en moyenne 12L/100 et de l'huile ce qui est normal dans le fonctionnement du moteur.