Arakune
- DarthNova
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Arakune
ARAKUNE
PROFIL :
Taille : 20 à 200 cm
Poids : 5 à 1000 kg
Date de naissance : inconnue
Groupe sanguin : inconnu
Race : inconnu
Passe temps/occupation : inconnu
Choses importantes : la connaissance
Aime : l'information
Déteste : l'ignorance
Histoire : le corps grouillant de milliers d'insectes, Arakune suit un chemin corrompu par la magie.
Il vit dans les quartiers inférieurs de Kagutsuchi, attaquant le clan Kaka et les humains assez stupides pour pénétrer dans son sanctuaire.
Mais détectant une énorme source de pouvoir provenant des niveaux supérieurs, il se met en mouvement.
DRIVE
CRIMSON : Si l'attaque touche l'adversaire est "maudit".
INSECT WARM : Relâcher ou ou ou
SPECIAL MOVE
ZERO VECTOR : (en l'air)
IF P THEN Q : ou ou (valable en l'air)
Y.TWO DASH : (en l'air)
EQUALS 0 :
* Note : Arakune peut exécuté un double air-dash.
DISTORTION DRIVE
F OF G : (en l'air)
F.INVERSE :
ASTRAL HEAT
N TO INFINITY : (valable en l’air)
PROFIL :
Taille : 20 à 200 cm
Poids : 5 à 1000 kg
Date de naissance : inconnue
Groupe sanguin : inconnu
Race : inconnu
Passe temps/occupation : inconnu
Choses importantes : la connaissance
Aime : l'information
Déteste : l'ignorance
Histoire : le corps grouillant de milliers d'insectes, Arakune suit un chemin corrompu par la magie.
Il vit dans les quartiers inférieurs de Kagutsuchi, attaquant le clan Kaka et les humains assez stupides pour pénétrer dans son sanctuaire.
Mais détectant une énorme source de pouvoir provenant des niveaux supérieurs, il se met en mouvement.
DRIVE
CRIMSON : Si l'attaque touche l'adversaire est "maudit".
INSECT WARM : Relâcher ou ou ou
SPECIAL MOVE
ZERO VECTOR : (en l'air)
IF P THEN Q : ou ou (valable en l'air)
Y.TWO DASH : (en l'air)
EQUALS 0 :
* Note : Arakune peut exécuté un double air-dash.
DISTORTION DRIVE
F OF G : (en l'air)
F.INVERSE :
ASTRAL HEAT
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- DarthNova
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Re: Arakune
INFOS/STRATEGIES :
- Topic Arakune version CT : viewtopic.php?f=34&t=19841
- Combo List : http://blazblue.byethost13.com/bbcs/cha ... combo.html
- Changements/modifications de CT à CS :
Curse System:
1) When curse meter gets full opponent enters curse condition
2) Curse condition lasts about 16 seconds
3) Arakune can summon bugs when opponent is under curse condition
4) Curse condition doesn't go away even Arakune gets hit
5) All D attacks builds up curse meter on hit or block. Meter increase rate is half on block.
Back dash is quicker and shorter.
Standing A > →B: Untechable time has been increased.
Standing D: Builds up 20% of the curse meter.
↓A: Damage scaling has been increased.
↓B: Vertical hitbox has been narrowed, cannot use it to anti air.
↓C: Removes a guard primer point, causes Fatal Counter on Counter Hit.
↓D: Builds up 25% of the curse meter, has a longer recovery.
→C > C > ↓C: First hit removes a guard primer point. Damage scaling has been increased.
→D: Builds up 40% of the curse meter, removes a guard primer point.
↘C: Removes a guard primer point.
Jump ↓+A/B/C: The diving attacks are no longer overhead. Has a slower movement and longer recovery. No longer has →→ or ←← follow up, removes a guard primer point.
Jump C: Causes Fatal Counter on Counter Hit, removes a guard primer point.
Jump D: No longer is a low attack and does not have guaranteed execution. Builds up 30% of the curse meter.
Jump ↓↘→C (y.two-dash): Removes a guard primer point
Jump ↓↘→D: Has no hit box & damage and cannot be eliminated with projectiles, builds up 30% of the curse meter.
↓↘→↓↘→C: Damage scaling has been reduced.
Jump ↓↙←↓↙←D (f of g): Builds up 25% of the curse meter.
Bugs
* All bugs are redrawn and air blockable now.
A bug: bug comes then bounce of the floor by 45 degree. ←A bounces higher, and →A bounces lower. Causes a long hit stun on counter hit. Cannot repeat this bug for 1 second.
B bug: 3rd hit untechable knock down but opponent can do quick recovery. Cannot repeat for 2 seconds.
C bug: Has guaranteed execution, takes 1.5 seconds to come out, and inflict long hit stun on hit or block. Cannot repeat for 2 seconds.
D bug: A bug dive into the ground then become a butterfly and shoots up. Takes 1.5 seconds to start. Diving motion does multiple hit and untechable knockdown. Links to butterfly, which is a single untechable hit and launches opponent for further combo, removes a guard primer point, and air unblockable.
- Topic Arakune version CT : viewtopic.php?f=34&t=19841
- Combo List : http://blazblue.byethost13.com/bbcs/cha ... combo.html
- Changements/modifications de CT à CS :
Curse System:
1) When curse meter gets full opponent enters curse condition
2) Curse condition lasts about 16 seconds
3) Arakune can summon bugs when opponent is under curse condition
4) Curse condition doesn't go away even Arakune gets hit
5) All D attacks builds up curse meter on hit or block. Meter increase rate is half on block.
Back dash is quicker and shorter.
Standing A > →B: Untechable time has been increased.
Standing D: Builds up 20% of the curse meter.
↓A: Damage scaling has been increased.
↓B: Vertical hitbox has been narrowed, cannot use it to anti air.
↓C: Removes a guard primer point, causes Fatal Counter on Counter Hit.
↓D: Builds up 25% of the curse meter, has a longer recovery.
→C > C > ↓C: First hit removes a guard primer point. Damage scaling has been increased.
→D: Builds up 40% of the curse meter, removes a guard primer point.
↘C: Removes a guard primer point.
Jump ↓+A/B/C: The diving attacks are no longer overhead. Has a slower movement and longer recovery. No longer has →→ or ←← follow up, removes a guard primer point.
Jump C: Causes Fatal Counter on Counter Hit, removes a guard primer point.
Jump D: No longer is a low attack and does not have guaranteed execution. Builds up 30% of the curse meter.
Jump ↓↘→C (y.two-dash): Removes a guard primer point
Jump ↓↘→D: Has no hit box & damage and cannot be eliminated with projectiles, builds up 30% of the curse meter.
↓↘→↓↘→C: Damage scaling has been reduced.
Jump ↓↙←↓↙←D (f of g): Builds up 25% of the curse meter.
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A bug: bug comes then bounce of the floor by 45 degree. ←A bounces higher, and →A bounces lower. Causes a long hit stun on counter hit. Cannot repeat this bug for 1 second.
B bug: 3rd hit untechable knock down but opponent can do quick recovery. Cannot repeat for 2 seconds.
C bug: Has guaranteed execution, takes 1.5 seconds to come out, and inflict long hit stun on hit or block. Cannot repeat for 2 seconds.
D bug: A bug dive into the ground then become a butterfly and shoots up. Takes 1.5 seconds to start. Diving motion does multiple hit and untechable knockdown. Links to butterfly, which is a single untechable hit and launches opponent for further combo, removes a guard primer point, and air unblockable.
- RaiKo
- stick de platine
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Re: Arakune
VIDÉOS :
Vs
Hima vs Kaqn - Part 1 -
Hima vs Kaqn - Part 2 -
??? vs ???
??? vs ???
Souji vs Areku
Vs
Shinoda vs Mochi
Hima vs Dennou
Arisu vs KLY
Souji vs Inuo
Souji vs Inuo
Tachibana vs Neemuresu
??? vs ???
Souji vs Karino
Kei vs Motchoo
[Nico] Ainama vs Ren [2em match]
[Nico] Asakune vs Hotaru
[Nico] Asakune vs Ren
Vs
GUCCI vs Arisu
??? vs ???
??? vs ???
??? vs ???
Karasu vs Sentouryoku53
Tokiwa vs Masa
Vs
Hima vs Kazu - Part 2 -
Hima vs Kazu - Part 3 -
Hima vs Kazu - Part 4 -
Tokiwa vs Chikuwa - Part 1 -
Tokiwa vs Chikuwa - Part 2 -
Hima vs Keita
Ink vs Saki
Jirai vs ESP
[Nico] Hima vs Kazu - Part 1 -
Vs
Norakune vs Yuucheru
Arisu vs Asabishi
Souji vs Erushii
??? vs ???
Souji vs レイチェルに「これって間接キスだよね?」って言ったらどうなる の?
Edo vs Omitan
Tokiwa vs Kevin
Shato vs Uate
Vs
Souji vs JoJo
Souji vs Edo
[Nico] Souji vs Mori
Vs
Akifuro vs Masutaa - Part 1 -
Akifuro vs Masutaa - Part 2 -
Akifuro vs Masutaa - Part 3 -
Hima vs Shadow - Part 1 -
Hima vs Shadow - Part 2 -
Hima vs Dora
Arisu vs Hikyou Banchou
??? vs ??? [Full curse combo]
Arisu vs Ashura-man
Edo vs Denchuu
??? vs ???
Souji vs Mashin Banchou
Fumo vs Masutani
[Nico] Souji vs Satoshi [160 hit combo]
[Nico] Ainama vs Slipper
Vs
Kamiyu vs Poppo - Part 1 -
Kamiyu vs Poppo - Part 2 -
??? vs ???
Fumo vs Fio
Souji vs Toshi
Souji vs VSOKA
Jirai vs OKA
??? vs ???
Fumo vs Kimura
Fumo vs Blacky
Shato vs Ichiko
Fumo vs Ichiko
[Nico] Mori vs Ema
Vs
Kamiyu vs Shougeki
Akifuro vs Mato
Souji vs Wahhuru
Fumo vs Akira
Norakune vs Raburesu
Tachibana vs Kuma
Souji vs Random Tager
??? vs ???
??? vs Galileo
??? vs Galileo
??? vs Galileo
Jojo vs Zen
Fumo vs Baragasu
Souji vs Akira
Fumo vs Akira
Hima vs Akigetsu
Vs
Arisu vs Nansuu
Furi vs Gure
Souji vs Murasaki
Fumo vs Murasaki
[Nico] Ainama vs Kyaku
Vs
Fumo vs Suzume - Part 1 -
Fumo vs Suzume - Part 2 -
Benkiman vs Gozaru
Souji vs Yamanin
Tachibana vs Mii
Tokiwa vs Kudan
??? vs ???
??? vs ???
Fumo vs Firumu
[Nico] Fumo vs Chin [9k combo]
Vs
Norakune vs Kaname
Fumo vs Ainama daisuki
Shato vs Inui
??? vs ???
Mori vs Goroo
Jojo vs Zero
[Nico] Hima vs Kaqn [2em match]
[Nico] Souji vs Kuriya
Vs
Souji vs Inoue
Edo vs Inoue
Souji vs Inoue
Fumo vs Inoue
??? vs ???
Tokiwa vs Naga
[Nico] Fumo vs LNT
Vs
Hima vs Dennou - Part 1 -
Hima vs Dennou - Part 2 -
Tokiwa vs Naho
Fumo vs Shisakuhinsekido
[Nico] Fumo vs Sitada
Vs
Vs Makoto
_________________________________________
Combo Vidéos
Combo Vidéo -1-
Combo Vidéo -2-
[Il vous faut un account Nicovideo pour certaines vidéos, alors voici un petit tuto d'inscription pour les non jap :
http://www.rin-kun.net/2009/01/28/cree- ... nicodouga/]
Vs
Hima vs Kaqn - Part 1 -
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ORAORAORAORAORA.........MUDAMUDAMUDAMUDA
- Vincere
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Re: Arakune
Beaucoup de changements sur le blob dans cette nouvelle édition. Il y aura vraiment énormément de choses à débriefer mais pour commencer, j'ai vu dans une vidéo que la RA a été rallongée puisque le 5C passe dans le combo b'n'b : 2A,2A,5B,5C. Vu que le 5C est un luncher, je vous prédis quelques jolies phases après ça. C'est ce qui manquait vraiment dans la RA d'Arakune, l'erreur est réparée.
Arosekune va sortir tout son skill et travailler ses mixups infinis et ses combos à rallonge, surtout avec le C bug qui est juste énorme tant au niveau de sa trajectoire que de son design.
Arosekune va sortir tout son skill et travailler ses mixups infinis et ses combos à rallonge, surtout avec le C bug qui est juste énorme tant au niveau de sa trajectoire que de son design.
- Gainsbo
- stick de zinc
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Re: Arakune
Le 5C qui combo avec le 5B ? Dans quelle version du jeu ? Je need !Vincere a écrit : le 5C passe dans le combo b'n'b : 2A,2A,5B,5C. Vu que le 5C est un luncher, je vous prédis quelques jolies phases après ça.
Seul le 5D passe, il est Jump cancellable et te permet un follow-up aérien, mais ça n'a juste rien à voir avec un 5C en terme de timing/execution
Malheureusement les mix-ups infinis ont pris une sacrée claque dans la gueule du fait du nerf du J.D. et du dive non cancellable si pas de hitVincere a écrit : Arosekune va sortir tout son skill et travailler ses mixups infinis et ses combos à rallonge, surtout avec le C bug qui est juste énorme tant au niveau de sa trajectoire que de son design.
Reste à se consoler avec les loops ....situationnels mais flashy
- Vincere
- stick d'argent
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Re: Arakune
Ah, au temps pour moi, j'ai cru voir Hima sortir un 5B, 5C dans une vidéo. J'ai mal du regarder le compteur de combo, il a du reseter. Franchement y'a des actions des fois je comprends pas tout encore. Faudra que je vois ça le jeu entre les mains parce que du coup je lance des trucs d'après des vidéos.