Pour parler des jeux d'arcade ou du genre arcade (baston, beat, shoots, puzzle...) sortis ou non en arcade, anciens ou récents, ainsi que de l'actualité arcade.
De ce que j'ai vu à Cannes, j'ai bien peur qu'on ai un Super street fighter 4 complètement pété au niveau de l'équilibre général du jeu, entre des persos qui vont être craqué (surement Juri et Dudley par ex) et d'autres vraiment trop faibles. Ou alors des match-up de l'impossible à la SSF2X.
Sortir un jeu de baston directement sur consoles, avec autant de persos, ça semble même inévitable. On aura de bien belles ultras, de jolis costumes et de nouveaux décors sublimes, mais le jeu sera beaucoup trop déséquilibré..
J'espere que je me plante.. on verra bien
Wovou a écrit :De ce que j'ai vu à Cannes, j'ai bien peur qu'on ai un Super street fighter 4 complètement pété au niveau de l'équilibre général du jeu, entre des persos qui vont être craqué (surement Juri et Dudley par ex) et d'autres vraiment trop faibles. Ou alors des match-up de l'impossible à la SSF2X.
Sortir un jeu de baston directement sur consoles, avec autant de persos, ça semble même inévitable. On aura de bien belles ultras, de jolis costumes et de nouveaux décors sublimes, mais le jeu sera beaucoup trop déséquilibré..
J'espere que je me plante.. on verra bien
Ce que j'aime bien chez Wovou, c'est qu'il vas toujours droit au boot
Pour l'équilibre du fait qu'il n'y est pas de version arcade rend plus probable les mis à jour et les patchs. Ca aurait été plus compliqué de mettre à jour les bornes et ça aurait créé des versions différentes du jeu. Si ils exploitent cet avantage on pourra peut être se consoler de la disparition du jeu en arcade.
Perso je fais confiance à Capcom ; malgré ses défauts street 4 reste un putain de bon jeu.
Et il me semblerais étonnant que la version présentée à cannes soit définitive ; et je me plais à penser que certains joueurs triés sur le volé ( et sous close de confidentialité ) aide Capcom à l'équilibre du jeu
Atssal a écrit :
Une preview a été postée sur Shoryuken et directement effacée car l'embargo sur les previews n'est pas encore levé. Je n'ai vraiment pas le temps de le traduire et j'en suis désolé donc je vous le copie tel quel. Il y a du bon et du beaucoup moins bon, à vous de voir.
MrWizard a écrit :Ryu - Ryu's medium and hard dragon punches hit twice now. Damage is down on it, but if you FADC, you only get one hit from it, so damage is down even farther. Trades to ultra from DP are gone, and most trades into ultra from SF4 are gone, but not all.
Ken - He is not looking good. They didnt give him much. He cannot FADC to Ultra2 normally. He didnt get crazy kicks from previous SF games. They slightly improved his fireball.
Chun li - She got 'infinitely better'. U2 combos easily all day. The upkicks target combo goes into U2, as well as EX legs anywhere on the scree. Its very dangerous. U2 gets all 20 hits every time, if it wiffs for a while and you get hit by the very end of it, you still take the full damage.
Guile - He seems to have been given nothing. Sonic Hurricane, his U2 is not good. Super into U2 is the only known combo into it. Down+Taunt puts on glasses, but doesnt give him any buffs or advantages.
Zangief - Very similar. He could lariat trade into U2 in earlier builds, but he cannot anymore.
Rose - She can juggle off soul reflect into air throw or U1 or ex fireball. U2 is very good. Can corner juggle into orbs. Each orb can hit once before it dissipates, including on block. They do about 20% damage each on full ultra. Wiz noted that he needs to check what happens when projectiles hit them. When the orbs activate, there is a delay before you can do special moves again, including throw. They delay felt like 3-4 seconds. Orbs cross up very easy. Rose seemed powerful.
Blanka - Wiz didnt get a good chance to test Blanka
Honda - Wiz didnt get a good chance to test Honda
Dhalsim - He seemed the same. No notes on U2.
Balrog - Rush punches are unthrowable now. His U2 is bad, it has terrible range. Seemed too hard to land to be worth giving up U1.
Vega - Seemed the same. His Claw stays on a lot longer now, though.
Sagat - He does less damage overall. Scar-uppercut does double damage, nothing more. If you do scar move, you cant do it again until you uppercut, but you can store the powered up state the entire round if you want.
Bison - J.Strong into U2 works. Its not a charge motion so its very handy. U2 is a blockable stomp attack, and it can crossup! It hits hard, too! No known nerfs.
Rufus - Ex messiah kick is not as good, but still good. EX snake strike damage is way down. U2 doesnt seem to combo well. U2 is good anticrossup or antiair, but thats about it.
Fuerte - Wiz didnt get a good chance to test Fuerte
Viper - No notable changes. She can U2 off EX seismo if you are fast. The recovery from U2 is ok. Rumors of mp thunder nerf are untrue or reversed, if its slower its only a frame or two.
Abel - He has a faster c.hk. U2 cant combo but its fast and has armor if you hold the button, it looks to be very good.
Guy - Feels slow. Has cool chain combos into super. EX spin kick is vertical. EX shoulder is his best move, super fast.
Cammy - Cannon drill 'got a little better', so I heard, but I have no details. Uppercut damage nerfed pretty hard. U2 is terrible.
Fei - Wiz didnt get a good chance to test Fei Long
Gouken - No known nerfs. U2 still blockable, but backthrow into 5 hits of it into wallbounce into more fun works.
Sakura - Her crossup j.mk is back. Very good crossup. Makes her feel more like sakura again. U2 is the best choice. Its two ultras in one, okay damage, easy to combo, can aim it up or forward. EX hurricane to ultra is simple as hell.
Dan - Dan is secretly super good now, team has been working hard on him. Uppercut fadc U2 is strong. His fireball goes 60% of the screen now. The rest seems untouched, but this is 'all he needed' to be a contender.
Akuma - no known nerfs. Many of the nerfs from earlier builds were reverted. Infinite is gone, but you can still combo after s.hk. Jab cannot link to HK anymore, so you cant loop it. Lv2 focus into new ultra wiffs, but works from Lv3 focus. EX airfireball into U2 works.
Gen - Wiz didnt get a good chance to test Gen
Seth - Everything is the same, except his focus attack takes longer to hit lv2 now. Its not very good. U2 can combo anywhere you could combo stomps and does good damage.
Juri - Kara throw is good with HP. Wiz could only find a 5 hit Custom Combo in U1 mode without FADC. U1 mode is really long in duration. Divekick hits overhead. EX wheelkick seems nearly instant startup. Hitpoints seemed close to Ibuki's, but it was hard to tell.
T.Hawk - Hawkdive is his armor breaker. Hawk Upper cannot be FADCed at all, ever, at any point. U2 is bad, very very hard to hit. Feels slower than Zangief but stronger. His normals are very good.
Adon - He seems very weak. Both ultras are hard to use. Jaguar Tooth and Jaguar Kick are both unsafe on block. Air Jag-kick might be safe. EX jag kick is safe. Has a very good overhead though, one of the best.
Deejay - He seems decent. Nothing too bad, nothing too good. Reminds you of ST in that way.
Cody - He can only FADC tornado on first hit and the tornado wont come out. He cannot combo ultra after it. Has 3 levels of charge on his Zonk Knuckle, and its really really good and annoying. He says BINGO everytime he does it. You can combo into Zonk. HK ruffian is good.
Dudley - Not much to add to JWong's video, but he is probably #1 in the game.
Makoto - EX grab has 1 hit of armor! Outside of this, nothing to add to JWong's video.
Soit les mecs ont pas encore taffé les persos (en particulier les low tiers en fait), soit les quelques buffs découverts sont vraiment sympas (Rose, Gouken et Sakura ont l'air d'être aussi intéressants pour l'instant que ce que j'en attendait en terme de changements ) et les nerfs sont justifiés (Sagat, Gouki, Ryu et les double touche => ultra en particulier). Franchement au plus le temps passe au plus le jeu sent bon pour moi.
Merci Alab, quelques petites choses interessantes dans le lot.
Je me suis directemment jeté sur Fei Long mais malheureusement "ils n'ont pas eu la chance de le tester".
- Adon serait faible car trop unsafe. C'est un peu dommage ça.
J'espere qu'effectuées à bonne distance, ses coups ont la possibilité d'etre safe malgré tout, je pense surtout au jaguar kick qui sera un outil de pressing fondamental.
Par contre il a un des meilleurs overhead du jeu, ca fait plaisir.
- Zangief ne peut plus combotter l'Ultra apres un Lariat : ouf.
- Rose a obtenu des petites choses interessantes, j'ai hate de voir les possibilités offertes par son Ultra II.
- Dan va devenir rentable apparemment, ce serait une tres bonne chose, dans SFA3 c'etait un bon perso.
- Guile qui est toujours faible, la seule chose qui lui est donné étant la possibilité de mettre des lunettes de soleil...mouais.
- Gouken pourra donc bien enchainer derriere son Ultra II garce au wall bounce si j'ai bien compris. On a aussi la confirmation qu'elle ne sera pas imbloquable.
Si c'est le cas pour Guile, c'est catastrophique. Le perso est faible et capcom s'entête à ne pas lui donner des armes contre ses match up de l'impossible (au hasard: sagat), ca en est ridicule.
Putain, Guile c'est le HERO dans STREET FIGHTER !! C'est pas ryu ou ken, le héro, le perso charismatique c'est guile. J'arrive pas à encaisser que le héro de sf soit low tiers.
S'il était plus fort, c'est lui que je jouerais, et je pense ne pas être le seul.
Nan mais sans dec', en plus c'est capcom usa qui a commandé le jeu, ca en est encore plus incompréhensible
Peut-être que c'est justement pour ça, pour faire chier les ricains, les jap' qui developpent le jeu en font un perso faible >_<