Auber1083 a écrit : ↑12 mai 2024, 16:20
Intéressant comme jeu. Dommage il n'y a pas un gros bonus qui apparait quand on tue tous le monde en une attaque un peu comme dans Zupapa.
Il y aura des multiplicateurs ou des sucreries comme ça ?
Le gros coffre qui apparait à la fin et qui vaux 5000pts il serait apparu si on tu pas tous les ennemis en un coup ?
Bien le timer qui rapporte des points pour éventuellement dissuader du leeching ou peut-être le rendre moins rentable. (si leeching il y a)
Oui, bien vu pour le coffre.
Pas de multiplicateurs, on a voulu un système de scoring qui soit aussi lisible et juste que possible. Pas de leeching possible, non plus, on a coupé toutes les vannes pour ça.
Un baril éclaté rapporte un pièce d'argent (100pts), sauf si on ramasse 4 ennemis ou plus avec (coffre à 5000). Et si on parvient à le faire 3x au sein d'un même monde, on révèle une carte au trésor plutôt qu'un coffre, et le droit de visiter un bonus stage après le boss.
Sur la video tu peux voir aussi que tu révèles une gemme différente selon l'état (emprisonné, au sol, actif) de l'ennemi ramassé par le tonneau.
Je suis en train de rédiger le bla bla pour site d'ailleurs, je te colle le WIP de la partie correspondante ici:
Why is it familiar?
If you know your classics, you’ve already played a game like this: jump up the screen, neutralize enemies, and collect bonuses for score! Captain Barrel stuns his enemies with his sword, then drops a barrel over them and kicks them down the screen to knock out more foes.
Why is it different?
In every level, you start over and collect your weapons again, choosing the path that will best suit your goals. You want to play safe? Rush towards the bomb, and get rid of enemies from a distance. You want to score points? Just grab the sword, get the barrels rolling - and avoid picking up the bomb for extra points!
Why is it a lot of fun?
You’ll find Captain Barrel is very easy to get into, but offers the replay value you expect from an arcade game. Once you master all the mechanics and have learnt the levels, you will be coming back again and again for a higher score.
If the enemy you knocked out was trapped in a barrel, you'll get a ruby (500pts); if it was on the ground you'll get an emerald (800pts); if it was active you'll get a diamond (1000pts)... And if you manage to knock 4 or more with a single barrel, you’ll get a treasure chest (5000pts)! Not enough? The 3rd time you do it within a World, you’ll get a map to a secret bonus area that will fill your pirate’s pockets with points! Think you can do more? Challenge the bosses and grab gold coins right under their nose. Really want to break a record? Speedrun and complete the game in one life! Still can’t get enough? Have a buddy join the game, and see which of you gets more treasure!